mardi 6 mars 2018

Tydzień Książki #2


TYDZIEŃ KSIĄŻKI #2


Wielkimi krokami zbliżamy się do obchodów Międzynarodowego Dnia Książki oraz Dnia Praw Autorskich, dlatego blogerzy z „Blogów językowych i kulturowych” postanowili pochwalić się swoimi ulubionymi pozycjami publikując wpisy w ramach Tygodnia Książki.


Jak wiecie uwielbiam czytać w każdej wolnej chwili, tak więc nie mogło zabraknąć tutaj i mojego wpisu! Dzisiaj na blogu poczytacie o moich pierwszych próbach czytania w języku francuskim oraz o ulubionych książkach.


#1

Na początku przygody z językiem francuskim bywa bardzo ciężko przyzwyczaić „mózg” do zaprzestania czytania -t na końcu wyrazów, końcówki -ent na końcu czasowników oraz wydawania z siebie innych dźwięków. W moim przypadku zwyciężyła pasja, zdolności i praca J i oto się udało ! A tak na poważnie...

Oczywiście, że po pierwszych roku nauki w liceum postrzegając się za chojraka i znawcę sięgnęłam po „Małego Księcia” i „Les Misérables” V. Hugo. Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się, że istnieje coś takiego jak le passé simple a ja absolutnie 

n i c z e g o  n i e  r o z u m i e m !


Znalazłam sposób i sięgnęłam po komiksy – des bandes dessinées! Szczerze polecam tym, którzy kochają taki typ literatury! Jest to też ścieżka warta poznania dla  początkujących, gdyż w komiksach nie znajdziecie skomplikowanego słownictwa czy struktur a czyta się to naprawdę sprawnie !



#2

Kiedy odkryłam, że czytanie idzie mi naprawdę sprawnie i nie sprawia dużej trudności sięgnęłam po kolejne pozycje. Tym razem klasyk, czyli Mikołajek „Le Petit Nicolas”. Szczerze Wam się przyznam, że czasami kiedy mam ochotę się odprężyć to nadal po niego sięgam :)

Na szczęście nie musicie kupować Mikołajka, bo w originale można go poczytać, posłuchać i zrobić proste ćwiczenia na zrozumienie na tej stronie internetowej : : Notre lecture. 


#3


Jestem fanką opowiadań, powieści, sztuk teatralnych francuskiego pisarza mieszkającego obecnie w Brukseli. Jego książki tłumaczone są na 35 języków, a sztuki wystawiane w ponad czterdziestu krajach. 

Uhonorowany jest wieloma Molièrami (nagrody teatralne we Francji). W 2001 roku otrzymał Grand Prix du Théâtre od Akademii Francuskiej - l’Académie Française. W roku 2010 otrzymał Nagrodę Goncourtów w kategorii opowiadania za zbiór opowiadań „Trucicielka”W 2014 otrzymał nagrodę Ambasadora polskiego czytelnictwa i ma nawet swoją ławeczkę przy jednej z krakowskich szkół.

Autor „Oskara i pani Róży”, „Dziecka Noego”, tłumacz „Wesela Figara”.

Jeśli nadal nie wiecie o kto chodzi pozwólcie, że przedstawię 

Erica-Emmanuela Schmitta


Jeśli nigdy nie mieliście okazji czytać jego książki a interesuje Was ludzka natura – to jest obowiązkowa pozycja.

***

Oto harmonogram akcji : 

1. marca, 10:00

2. marca, 10:00

3. marca, 10:00

4. marca, 10:00

5. marca, 10:00           

6. marca, 10:00

7. marca, 10:00

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire